UGEARS Top Fuel Dragster nie jest zwykłym samochodzikiem. Jedno spojrzenie na ten drewniany model do majsterkowania, napędzany mocnym silnikiem sprężynowym i przekładnią, powie ci, że to coś wyjątkowego. Silnik napędza wał korbowy i napęd paskowy (gumka przechodząca przez napinacz z rolką) na tylne koła, które mają specjalne silikonowe uszczelki zwiększające przyczepność. Model ma przycisk Start/Stop, regulowane tryby jazdy, a nawet może jeździć na jednym kole jak prawdziwy dragster. Dzięki otwartemu korpusowi „szkieletu” ujawnia piękno i niesamowitą wewnętrzną mechanikę tej wyścigowej maszyny.

Top Fuel Dragster to niekwestionowani królowie dragstripa. Zdolny do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w mniej niż sekundę, wytwarzający siłę 5 G na starcie (więcej G niż F-18 katapultowany z lotniskowca) i osiągający prędkość przekraczającą 480 km/h, najlepsze paliwo dragstery są uosobieniem technologii motoryzacyjnej, mocy i szybkości. Ze swoimi długimi ciałami przypominającymi ważki, ognistymi wydechami, dużymi górnymi płetwami i hamowaniem wspomaganym spadochronem, te kultowe wyścigówki od dawna pobudzają wyobraźnię każdego, kto kocha szybkie samochody, zdrową rywalizację i odrobinę szaleństwa.

Wyścigi drag — walka o przyspieszenie na prostym torze — narodziły się w suchych jeziorach Kalifornii w latach trzydziestych XX wieku. Regionalne i krajowe mistrzostwa w wyścigach dragsterów i motocykli odbywają się w Stanach Zjednoczonych od lat pięćdziesiątych XX wieku, a stamtąd sport rozprzestrzenił się na wiele krajów na całym świecie.

Nazwa pochodzi od bardzo bogatej mieszanki paliwowo-powietrznej składającej się w 90% z nitrometanu i metanolu, która napędza silniki o mocy 11 000 koni mechanicznych (odpowiednik mocy dziesięciu bolidów Formuły 1 łącznie). Najlepsze dragstery paliwowe zużywają paliwo w tempie 11 galonów na sekundę - to samo zużycie paliwa, co samolot Boeing 747, z wyjątkiem tego, że silnik dragstera jest cztery razy bardziej wydajny! Na prostym pasie do dragsterów dragster pozostawi w tyle nawet najszybsze Bugatti czy Porsche. Dla dragstera to nawet nie jest rywalizacja. Rekord na ćwierć mili dragsterów z najlepszym paliwem to niesamowite 3,6 sekundy! Aby obsługiwać model, upewnij się, że przełącznik „start/stop” znajduje się w pozycji „stop”, a następnie przekręć kilka razy nieusuwalne pokrętło z tyłu Dragstera zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Umieść Dragstera na podłodze, przytrzymaj go jedną ręką i przesuń przycisk „start/stop” do pozycji „start”, a następnie zwolnij go. Ponieważ jesteśmy UGEARS i kochamy realistyczne detale, które dodają „wow!” czynnika, zawory dławiące są zamknięte w pozycji „stop” i otwarte w pozycji „start”! Prawdziwe dragstery z najlepszym paliwem mają cykl życia silnika wynoszący zaledwie trzy minuty, wliczając w to rozgrzewanie. Po każdym czterosekundowym biegu są demontowane, sprawdzane i czyszczone. Wymieniamy uszkodzone lub zużyte części (sprzęgła, tłoki, korbowody, pierścienie, świece zapłonowe); a silnik jest całkowicie przebudowywany w ciągu około 40 minut, aby był gotowy do następnego przejazdu.